miercuri, 2 martie 2016

Rugăciune de 30 de zile la Sf. Iosif

 Devoțiunea celor 30 de zile către Sfântul Iosif

Oh, amabile Patriarh, Sfinte Iosife! Din abisul nimicniciei, durerii și anxietății mele, te contemplu, cu emoția și bucuria sufletului meu,  tronul vostru ceresc,  gloria și bucuria celor Binecuvântați. Și de asemenea tată a celor orfani pe pământ, consolarea celor triști, apărătorul celor neajutorați, bucuria și iubirea celor devotați tronului lui Dumnezeu, a lui Isus și a Sfintei tale Soții.
De aceea eu, sărac, neajutorat, trist și în nevoie, îndrept spre tine, astăzi și pentru totdeauna,  lacrimile și durerea mea, rugăciunile și strigătele sufletului, regretele și speranțele mele; și astăzi, în special, îți aduc înaintea altarului și imaginii tale, o durere pe care să o consolezi, un rău pe care să-l remediezi, o catastrofă pe care să o împiedici, o necesitate pe care să o îndeplinești, un har pe care să-l obții pentru mine și pentru cei dragi mie.
Și pentru a te impresiona și a te obliga să mă asculți și să mă sfătuiești, am să te rog și am să-ți cer timp de 30 de zile continuu cu evlavie pentru cei 30 de ani pe care i-ai trăit alături de Maria și Isus, pe pământ, și am să te rog, urgent și cu încredere, invocând toate titlurile pe care le ai pentru a mă compătimi și toate motivele pe care le am pentru a aștepta ca tu să nu întârzii în a-mi asculta ruga și remedia necesitățile mele; fiind atât de adevărată credința mea în bunătatea și puterea ta, atunci când o vei simți, te vei simți obligat să obții și să-mi dai mai mult chiar decât îți cer și îmi doresc.
1.                      Te rog pentru bunătatea divină care a obligat Cuvântul Etern să se întrupeze și să se nască în săraca natură umană, ca Dumnezeu din Dumnezeu, Dumnezeu Om, Dumnezeul Omului, Dumnezeu cu Omul.
2.                      Te implor pentru anxietatea  Ta de a te simți obligat în a-ți abandona Sfânta Soție, lăsând-o singură și plecând fără ea.
3.                      Te rog pentru resemnarea Ta dureroasă în a căuta un grajd și o iesle ca palat și leagăn pentru Dumnezeu, născut între oameni, care îl obligă să se nască între animale.
4.                      Te implor pentru dureroasa și umila circumcizie a lui Isus al vostru și pentru sfântul și dulce nume pe care l-ai impus din ordinul Eternului pentru consolarea, iubirea și speranța noastră.
5.                      Îți cer pentru șocul tău în a auzi de la Înger moartea decretată împotriva Fiului tău Dumnezeu, pentru fuga ta ascultătoare în Egipt, pentru pedepsele și pericolul drumului, pentru sărăcia exilului, și pentru anxietatea ta de a te întoarce din Egipt în Nazaret.
6.                      Îți cer pentru necazul dureros al celor trei zile în care l-ai pierdut pe Fiul tău și pentru consolarea ta suavă când l-ai găsit în templu; pentru fericirea ta de nedescris că ai trăit 30 de ani în Nazaret, alături de Maria și Isus, care erau sub autoritatea și providența ta.
7.                      Te rog și sper pentru sacrificiul eroic, pe care l-ai oferit prin victima fiului tău Isus Veșnicului Dumnezeu, prin cruce și prin moarte, pentru păcatele și răscumpărarea noastră.
8.                      Îți cer pentru dureroasa previziune, care te făcea, în fiecare zi, să contempli acele mânuțe infantile, bătute, într-o zi, în Cruce cu puternice cuie; acel cap care se așeza dulce peste pieptul tău, încoronat cu spini; acel corp divin pe care l-ai strâns lângă inima ta, însângerat și întins pe brațele Crucii; acel ultim moment în care l-ai văzut respirând și murind pentru mine, pentru sufletul meu, pentru păcatele mele.
9.                      Te rog pentru trecerea dulce prin această viață prin brațele Mariei și ale lui Isus și pentru intrarea ta în Împărăția celor Drepți, în cer, unde ai tronul tău de putere.
10.                  Te implor pentru bucuria și gloria ta, când ai contemplat Învierea lui Isus, urcarea și intrarea Sa în ceruri și tronul Său de Rege nemuritor în veci.
11.                  Îți cer pentru fericirea ta de nedescris când ai văzut-o pe Sfânta ta Soție ieșind din mormânt, înviată, fiind ridicată la ceruri de îngeri,  încoronată de Cel Veșnic, și înscăunată într-un tron lângă al tău, ca Mamă, Doamnă și Regină a îngerilor și a oamenilor.
12.                  Te implor, te rog și sper cu încredere în munca, pedepsele și sacrificiile tale pe pământ, și pentru victoriile tale și fericita slavă binecuvântată în Cer, cu Fiul tău Isus și soția ta Sfânta Maria.
O bunul meu Sfinte Iosife! Eu, inspirat de învățăturile Sfintei Biserici, de Doctorii și Teologii ei, și în simțământul universal  al poporului creștin, simt în mine o forță misterioasă, care mă încurajează și mă obligă să îți cer, să îți implor și să sper că-mi vei  obține de la Dumnezeu marele și extraordinarul har pe care îl voi pune înaintea altarului și imaginii tale și înaintea tronului de bunătate și putere în Cer: îl aștept, Sfinte Patriarhe.

(Aici, ridicând inima, i se va cere Sfântului...harul pe care îl dorești)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu